Filmando a musica : uma interpretação do cinema de François Girard / To film the music
AUTOR(ES)
Suzana Reck Miranda
DATA DE PUBLICAÇÃO
2006
RESUMO
This thesis proposes an analysis of the film/music relationship through discussions at the interface between Musicology and Film Theory. The chosen subject is François Girard?s film Thirty-two short films about Glenn Gould (1993). A specific approach is required in order to study the music in this film because of the musical world interpreted here by Girard. The idea is to show how Girard gives a cinematic reading of Glenn Gould?s aesthetical position and, through this reflection, to provide a contribution to the field of Film Music. The theoretical support for this thesis comprises a number of influential authors on music and cinema theory, with focus on Michel Chion?s phenomenological orientation
ASSUNTO(S)
musica no cinema film music music musica cinema - canada
ACESSO AO ARTIGO
http://libdigi.unicamp.br/document/?code=vtls000375762Documentos Relacionados
- A PRESENÇA DE JEAN FRANÇOIS DOULIEZ NA MÚSICA EM GOIÁS
- A PRESENÇA DE JEAN FRANÇOIS DOULIEZ NA MÚSICA EM GOIÁS
- A música de Remo Usai no cinema brasileiro
- Da música folclórica à música mecânica. Uma história do conceito de música popular por intermédio de Mário de Andrade (1893-1945)
- Poética do pop: a música como recurso narrativo no cinema contemporâneo.