Interpretação em Henrique Oswald : transformações entre o Allegro Agitato da sonata op. 21 e a Sonata-Fantasia op. 44 para violoncelo e piano
AUTOR(ES)
Lucia Cervini
DATA DE PUBLICAÇÃO
2001
RESUMO
The objective of this research is to analyze the transformation process in the Allegro Agitato of the Sonata op. 21 (1898) and Sonata-Fantasia op. 44 (1916) for violoncello and piano of Henrique Oswald in order to come to some conclusions about their interpretation and the composer s compositional aspects. In the methodology, the following aspects were used: music history bibliography; motivic, structural and harmonic analysis; treatment of the instruments (violoncello and piano) and directions for interpretation. Enclosed is also a discography; list of works; an interview with his granddaughter Ms. Luli Oswald; scores of the sonatas as well as a CD recording of them. This research attempts to contribute to the study, analysis and interpretation, as well as to disclose Brazilian composers
ASSUNTO(S)
etc.) apreciação musica de camara musica - brasil musica - interpretação (fraseado dinamica musica - analise
ACESSO AO ARTIGO
http://libdigi.unicamp.br/document/?code=vtls000239973Documentos Relacionados
- Aspectos interpretativos da Sonata op. 110 de Beethoven
- Marlos Nobre - sonata para piano sobre tema de Bartók Op. 45 : uma abordagem analítica do fenômeno intertextual
- O estudo do método de Fernando Sor e sua interação com a construção de uma interpretação para Sonata, op. 25
- Estudo comparativo entre edições da sonata OP.94 para flauta e piano de Sergei Prokofiev: subsídios para a escolha da edição e interpretação da peça
- A afro-brasilidade na música para canto e piano no Ciclo Beiramar, op. 21, de Marlos Nobre