Distributed Multimedia
Mostrando 1-12 de 30 artigos, teses e dissertações.
-
1. Um framework baseado em modelos para desenvolvimento de sistemas multimídia distribuídos autoadaptativos
Sistemas multimídia distribuídos possuem características bastante variáveis, podendo implicar em novos requisitos à medida que novas tecnologias são disponibilizadas ou na necessidade de adequação de acordo com a quantidade de recursos disponíveis. Dessa forma, tais aplicações devem ser capazes de realizar ajustes e adaptações dinâmicas, permit
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 19/01/2011
-
2. Adaptação de vídeo através de redes de serviços sobrepostos. / Video adaptation through overlay services networks.
A adaptação de vídeo é uma técnica amplamente explorada na provisão de conteúdos de forma que atendam adequadamente os mais diversos cenários de consumo, caracterizados por diferentes requisitos e restrições de rede, terminal e preferências do usuário. Entretanto, sua aplicação em sistemas de distribuição de vídeo de alta demanda, como CDNs,
Publicado em: 2010
-
3. Arthron: uma ferramenta para gerenciamento e transmissão de mídia sem performances artístico-tecnológicas
Para elaboração e execução de um espetáculo midiático compartilhado e distribuído necessita-se de pessoal especializado e de um bom planejamento para que os erros possam ser minimizados. Além do aparato tecnológico necessário, é imprescindível que toda equipe esteja em plena sinergia e os artistas tenham que se preocupar com mais um ponto importa
Publicado em: 2010
-
4. IPTV architecture with time-shift support based on peer-to-peer distribution. / Arquitetura de IPTV com suporte à apresentação deslocada no tempo baseada em distribuição peer-to-peer.
Telecommunication companies are suffering from the increasing offer of cheap and reliable voice over IP services, being forced to diversify their services looking for new revenue possibilities. Since these companies have a vast infrastructure, they are now providing TV services through the same telephony and data infrastructure, using their IP networks to of
Publicado em: 2009
-
5. Uma proposta de assinatura digital para imagens por meio de marca dágua
Nowadays, digital contents may be shared and easily distributed in Internet, but a lot of intruders use these facilities im order to falsify or illegally distribute this contents. The use of digital watermark is a widely adopted solution, in order to offer security to digital multimedia files by Internet. This solution is adopted with purposes of authenticat
Publicado em: 2008
-
6. MODEL-DRIVEN RESOURCE MANAGEMENT: ADAPTABILITY AND INTEROPERABILITY ON END-TO-END QOS SUPPORT / GERENCIAMENTO DE RECURSOS DIRIGIDO POR MODELOS: ADAPTABILIDADE E INTEROPERABILIDADE NO SUPORTE A QOS FIM-A-FIM
The evolution of codification techniques for continuous media is making distributed multimedia applications even more popular. This kind of application has performance requirements that must be met in an end-to-end fashion, which can be achieved only if quality-of-service (QoS) provisioning mechanisms are applied on each participant subsystem. These mechanis
Publicado em: 2008
-
7. Formal specification and verification of real-time systems using Graph Grammars
The importance of real-time systems has enormously increased in the last decade. Application areas that typically need real-time models include railroad systems, intelligent vehicle highway systems, avionics, multimedia and telephony. To assure that such systems are correct, additionally to prove that they provide the required functionality, time constraints
Journal of the Brazilian Computer Society. Publicado em: 2007-12
-
8. REPRESENTATION AND AGGREGATION OF CONTENTS IN REPOSITORY OF LEARNING OBJECTS / REPRESENTAÇÃO E AGREGAÇÃO DE CONTEÚDOS EM REPOSITÓRIO DE OBJETOS DE APRENDIZAGEM
The education mediated by technology is a tool used in academic and corporative environments. With advance of the Web, diverse environments of teaching and learning make possible the production and distribution of multimedia contents for the use of learners and teachers. However the contents access still is one of the main problems for the use and sharing be
Publicado em: 2007
-
9. Análise de conteúdo de vídeo por meio de aprendizado ativo
Advances in compression techniques, decreasing cost of storage, and high-speed transmission have facilitated the way videos are created, stored and distributed. As a consequence, videos are now being used in many applications areas. The increase in the amount of video data deployed and used in today s applications reveals not only the importance as multimedi
Publicado em: 2007
-
10. Um middleware para construÃÃo de aplicaÃÃes de TV Digital distribuÃdas baseadas no Modelo P2P
Interactive Digital Television comes with a lot of changes which are much more than video and audio quality enhancements. It increases diversity and improves availability of multimedia content and turns spectators into multimedia application users. These applications will come with multimedia content and will give to the users the opportunity to actively int
Publicado em: 2006
-
11. Intelligent mobile agent for ubiquity suport of multimedia services / Agentes móveis inteligentes para suporte à umbiqüidade de serviços multimídia
The telecommunications convergence with the network has allowed the availability of the services more and more sophisticated and by the services that be delivered, with quickness, agility, security, reliability and mainly that take into considerations the necessities of the users. In the context the service will be adaptable and sensible to the context, so t
Publicado em: 2006
-
12. Um framework para configuração e gerenciamento de recursos e componentes em sistemas multimidia distribuidos abertos / A framework for configuration and management of resources and components in open distributed multimedia systems
Em sistemas multimídia distribuídos existe uma diversidade de dispositivos de hardware, sistemas operacionais e tecnologias de comunicação. Para tratar os requisitos destas aplicações, os componentes do sistema precisam interagir entre eles considerando os aspectos de QoS de cada um dos elementos envolvidos. Neste contexto, esta tese apresenta o Cosmos
Publicado em: 2006