Terrain Representation Models
Mostrando 1-8 de 8 artigos, teses e dissertações.
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1. VECTORIAL GEOGRAPHIC DATA VISUALIZATION ON MULTI-RESOLUTION TERRAIN / VISUALIZAÇÃO DE DADOS GEOGRÁFICOS VETORIAIS SOBRE TERRENOS EM MULTI-RESOLUÇÃO
This work aims to integrate the graphical representation of vectorial data found in Geographic Information Systems (GIS) and the visualization for multi-resolution 3D terrain models. The multi-resolution approach on terrain rendering brings some difficulties on the process of rendering the vectorial data in a consistent manner, since these data, in general,
Publicado em: 2009
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2. Estrutura baseada em grafos para representação unificada de fluxos locais para modelagem hidrológica distribuída / Graph based strucutre for unifying representation of local flows in GIS distributed hydrological modeling
A distribuição dos fluxos locais em uma bacia hidrográfica é o elemento mais importante para o desenvolvimento de modelos hidrológicos distribuídos. A premissa fundamental é que a topografia do terreno é o principal fator para a determinação dos fluxos locais. As representações matemáticas e as estruturas computacionais, que armazenam a topograf
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 29/05/2008
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3. Graph based strucutre for unifying representation of local flows in GIS distributed hydrological modeling / Estrutura baseada em grafos para representação unificada de fluxos locais para modelagem hidrológica distribuída
A distribuição dos fluxos locais em uma bacia hidrográfica é o elemento mais importante para o desenvolvimento de modelos hidrológicos distribuídos. A premissa fundamental é que a topografia do terreno é o principal fator para a determinação dos fluxos locais. As representações matemáticas e as estruturas computacionais, que armazenam a topograf
Publicado em: 2008
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4. Estrutura baseada em grafos para representação unificada de fluxos locais para modelagem hidrológica distribuída / Graph based strucutre for unifying representation of local flows in GIS distributed hydrological modeling
A distribuição dos fluxos locais em uma bacia hidrográfica é o elemento mais importante para o desenvolvimento de modelos hidrológicos distribuídos. A premissa fundamental é que a topografia do terreno é o principal fator para a determinação dos fluxos locais. As representações matemáticas e as estruturas computacionais, que armazenam a topograf
Publicado em: 2008
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5. Desktop virtual reality in the enhancement of digital elevation models
The topographic representation of a terrain may be modeled through a digital elevation model. They may contain several errors, which cause uncertainty about the reliability of the data. Realiable use of elevation data requires that uncertainty be identified and removed. However, a critical problem is the fact that these errors can be caused by many different
Publicado em: 2004
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6. UMA COMPRESSÃO SIMPLES PARA MALHAS IRREGULARES COM ALÇAS / A SIMPLE COMPRESSION FOR IRREGULAR MESHES WITH HANDLES
Many applications need to transmit 3D models over the Internet, among those data sharing between collaborative environments situated in different locations. Those data sharing aim to analyze and visualize them but bandwidth constraints and storage costs limit the complexity of models than can be transmitted/stored. Polygonal meshes are used in different area
Publicado em: 2004
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7. Building 3D frameworks of accessory aquatic systems
We consider a mathematical framework for spatially describing accessory aquatic systems that belong to a major hydric complex like a large reservoir created by damming a river. The central purpose is to provide a precise and complete mathematical covering of short-scale or localized water bodies, with typical lengths between 1 to 10 km, that are laterally at
Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering. Publicado em: 2003-09
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8. Um método de ajuste de superfície para grades triangulares considerando linhas características / A triangular surface fitting method using breaklines
In order to produce realistic Digital Terrain Models (DTM), one needs to preserve the ridges and valley lines (the breaklines). The use of triangular grids allows us to model real surfaces with better accuracy, since there is no need for intermediate interpolations, as in the case with rectangular grids. However the visualization with triangular irregular ne
Publicado em: 1995