War Games
Mostrando 1-12 de 13 artigos, teses e dissertações.
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1. DEATH GAMES AND THE PERSISTENCE OF MEMORY: J. G. BALLARD’S WORLD WAR II FICTIONS
Abstract This article is a discussion of J. G. Ballard’s (semi-)autobiographical war narratives, with a focus on the different textual strategies and processes of signification Ballard employs from his avant-garde novel The Atrocity Exhibition (1970) to the feverish fictional account of his time in World War II China in “The Dead Time” (1977) and Empir
Ilha Desterro. Publicado em: 2021-04
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2. “OS MENINOS DIANTE DE NÓS”: EDUCAÇÃO, ARTE E POLÍTICA NA EXPOSIÇÃO DE DESENHOS DE ESCOLARES BRITÂNICOS (1941)
Resumo Este artigo analisa a Exposição de Desenhos de Escolares Britânicos, ocorrida no Museu Nacional de Belas Artes (MNBA) do Rio de Janeiro em 1941, como um esforço de propaganda da cultura britânica nas Américas tendo em conta o contexto da Segunda Guerra Mundial, mas também como parte de um conjunto de iniciativas educacionais envolvendo arte, vo
Hist. Educ.. Publicado em: 25/11/2019
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3. O museu de game como experiência gamificada / The game museum as a gamified experience
Tomando por base o estado da arte da produção e recepção de games, esta pesquisa tem como objetivo propor a construção de um museu de game concebido de modo a produzir uma experiência gamificada para aqueles que o visitam. Entendida como a gamificação é um fenômeno que tem sido fartamente divulgado e incorporado em vários campos das atividades hu
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 19/10/2012
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4. Ciência de Almanaque : como as imagens de Eu Sei Tudo construiram uma guerra / Almanac Science : how the images of Eu Sei Tudo magazine produced a war
Well before starting the war, another one was built inside imagination of Brazilian readers. The not yet started war was the Second World War and the built one was a world war with its own contours generated due to effects of pictures and picture-text sets published during 1939 year at "Eu Sei Tudo" almanac, from Rio de Janeiro. Pictures, illustrations, text
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 25/11/2011
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5. SIMP2P: Uma estratégia P2P de distribuição de texturas em Mundos Virtuais 3D / SIMP2P: Uma estratégia P2P de distribuição de texturas em Mundos Virtuais 3D
Mundos Virtuais Sociais permitem a criação de conteúdo dinâmico pelos usuários com personalização de imagens e alto grau de imersão com ambientes compartilhados em tempo real. No entanto, embora essa abordagem seja flexível e poderosa para os usuários, ela exige uma grande quantidade de recursos de rede e hardware do servidor e dos clientes. Result
IBICT - Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia. Publicado em: 02/03/2011
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6. A formação na linha de fogo : videogames de guerra e a psique danificada
The objective of this thesis was the formative dimension of the youth in the contemporary world. We noticed that we could reflect upon this dimension through the following inquisition: What makes the youth be uninterested by the ―school seat‖, and trade them for ―Lan Houses seats‖. This problem leads us to think about some aspects of
Publicado em: 2010
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7. O campo de referência dos videogames: estudo semiótico sobre o objeto dinâmico do game / The reference field of videogames: semiotic study about the Dynamic object of the game
Na linguagem técnica da semiótica, o objeto dinâmico diz respeito ao campo de referência de um signo. Considerando-se os games como signos complexos, tendo, portanto, o poder de significar a partir da relação triádica entre signo-objeto-interpretante, esta pesquisa objetivou estudar o problema do objeto dinâmico do game, nas possibilidades que aprese
Publicado em: 2008
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8. O que (não) é um rpg: polêmica e produção de sentidos em discursos sobre o role playing game / What is (not) a RPG: polemics and sense production in discourses on Role Playing Game
The object of this work is to characterize modes of subjectivity production that go through the speech present in role playing games, known as RPG, constituted mainly in the controversy of the opposition between different voices, focusing the analysis on texts from Dragão Brasil magazine, a national publication specialized in the game. In order to do that,
Publicado em: 2008
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9. UMA ANÁLISE WITTGENSTEINIANA DO PROCESSO DE CONSTRUÇÃO DO SIGNIFICADO DAS PRÁTICAS DE INTERVENÇÃO HUMANITÁRIA NOS ANOS NOVENTA / AN ANALYSIS OF THE WITTGENSTEINIAN PROCESS OF MEANING CONSTRUCTION OF THE PRACTICES OF HUMANITARIAN INTERVENTIONS IN THE NINETIES
The present work focuses on how the use of language by the Member States of the United Nation´s Security Council during the decision making for humanitarian interventions in the post Cold War period, can come to mean different things in different scenarios. For this job we have used analytical tools concepts from Wittgenstein´s Philosophy of Language, such
Publicado em: 2007
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10. Corpos disponíveis : análise foucaultiana do discurso do sanitarismo, da genética e da eugenia
This dissertation seeks to analyze the biomedical discourse, notably genetics and hygiene, based on the french philosopher Michael Foucaults thoughts, and on his analytical categories of biopower and population control. To approach these themes putting them as discourses of an epoch, represents an attempt to take the medical science out of the purely technic
Publicado em: 2006
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11. IsenÃÃo tributÃria: crise de paradigma do federalismo fiscal cooperativo / Tax Exemptions: crisis of the cooperative fiscal federalism paradigm
In the process of State formatting, it becomes valuable the question about power centralization / decentralization, characterizing the federalism by the unit-diversity. Its most current composition extols an harmonic and cooperative coexistence among the federated members in the search of the own federationâs interests. Moreover, itâs from the federalismâ
Publicado em: 2006
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12. OPÇÕES REAIS HÍBRIDAS COM APLICAÇÕES EM PETRÓLEO / HYBRID REAL OPTIONS WITH PETROLEUM APPLICATIONS
This methodological and normative thesis extends the modern economic valuation theory of projects under uncertainty, known as real options theory, from the point of view of an oil company that optimizes the allocation of investment and resources. The real options theory is combined with other theories - so the name hybrid real options - in order to perform a
Publicado em: 2005